Volgers

vrijdag 25 augustus 2017

Ieniemienie doosje met bloem

Dit doosje kon je bij mij komen maken op het workshopplein tijdens het Creaspektakel in Kampen afgelopen zaterdag. Het was erg gezellig en ik heb beloofd aan een aantal bezoekers om de beschrijving van dit doosje te plaatsen op mijn blog. het doosje met deksel bestaat uit 1 stuk. Als je een beetje voordelig stanst is het mogelijk om uit het afval (8 x 13.5 cm) stuk van het doosje de bloem te stanzen.



 
Benodigdheden:
 
Designpapier, bij dit doosje heb ik een vel uit het dit blok gebruikt: PMPP10014 Paperpack - Precious Marieke - Fantastic Flowers
 

Werkbeschrijving:

Bloemetje:
  • Bewerk de bloem stansen met watervaste inkt
  • Prik in het midden een gaatje. Knip 5 stansen in tot het midden (geen stukjes eruit knippen) en plak de bloemblaadjes over elkaar heen tot aan de stippellijn zoals aangegeven.
  • 1 van de grootste bloemen knip je niet in, daarin maak je alleen een gaatje
  •  Maak de stansen nat en verfrommel de stansen voorzichtig, maak de stansen voorzichtig weer ‘plat’ zonder dat ze scheuren
  • Steek een splitpen door het midden van de stansen en vouw de blaadjes in vorm
  • Laat de bloem drogen
Doosje:
  • Neem het patroon voor het doosje over op linnenkarton van 13.5 x 19 cm
  • Snijd over de doorgetrokken strepen het patroon uit
  • Ril de stippellijnen met een vouwbeen, alle stippellijnen zijn dal vouwen
  • Snijd uit Design Papier 5 vierkantjes van 4 x 4 cm
  • Bewerk de vierkantjes en het uitgesneden linnenkarton met inkt
  • Plak de vierkantjes op de 4 zijkanten en het deksel van het doosje
  •  Plak het doosje in elkaar. 
 
  • bevestig de bloem op het deksel met de splitpen/brad
Patroon:
 
 
Veel plezier met het maken van dit doosje. Ik zou het leuk vinden als je eigen (na)gemaakte doosje onder in de reacties zet.
 
Groetjes Leentje de Vos-Scheweer van It Nifelhûske
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk doosje! Ik ben meer van het kaartborduren maar ik ga deze zeker eens proberen te maken! Ben meteen volgster geworden, zo te zien je 1e??? Fijn weekend en lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi doosje met die prachtige bloem.Ik ben gelijk volger geworden.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

week 21 - 2023 Graceful Flowers